Urządzenie montuje się trwale w pojeździe w następujący sposób : wspornik mocuje się do tunelu środkowego lub do płyty podłogowej za pomocą co najmniej dwóch śrub odsadzanych M10, podkładek sprężystych, nakrętek ze zrywalnym wieńcem sześciokątnym i tulejek zabezpieczających przed odkręceniem lub śrub M8 ze zrywalnymi łbami i podkładek z otworami M8 o minimalnej grubości 5mm. Szczegółowe zasady i sposoby montażu wsporników w różnych pojazdach przedstawiono na rysunkach.
Blokada skrzyni biegów należy do jednych z najbardziej skutecznych zabezpieczeń mechanicznych dostępnych na rynku. Nasza firma zajmuje się montażem blokad dwóch firm Niedźwiedź-Lock, zwanym inaczej Bear-Lock, oraz blokad firmy Dipol. Blokady skrzyni biegów to zabezpieczenia o wysokiej skuteczności antykradzieżowej, estetyczne i wygodne w użyciu . Blokady firmy Niedźwiedź-Lock posiadają atest Instytutu Mechaniki Precyzyjnej oraz Centralnego Laboratorium Kryminalistyki Komendy Głównej Policji w Warszawie, a ich produkcja odbywa się zgodnie z systemem zarządzania jakością ISO 9001.
Urządzenie działa w następujący sposób: po ustawieniu dźwigni zmiany biegów w pozycji biegu "wstecznego" lub "parking", w celu uniemożliwienia zmiany położenia dźwigni - trzpień blokady należy wprowadzić w otwór tulei dociskając blokadę do oporu, tj. do momentu jej zatrzaśnięcia się wewnątrz tulei. W tym momencie trzpień uniemożliwia zmianę biegów i poruszanie się samochodem. Aby otworzyć blokadę należy wprowadzić klucz do zamka blokady następnie w zależności od Typu blokady przekręcamy zamek i wyciągamy trzpień zabezpieczający lub przekręcamy zamek tak, aby zwolnić zabezpieczenie.
Zasadniczo typy blokad można podzielić na dwa rodzaje
Zasada tej blokady jest bardzo prosta: mamy trzpień, który blokuje dźwignię zmiany biegów w pozycji biegu wstecznego, co nie umożliwia zmianę biegu i odjechanie naszym pojazdem. Blokada przymocowana jest do nadwozia specjalnymi śrubami, które podczas dokręcania urywają się i nie ma możliwości ich ponownego odkręcenia. Włączanie blokady jest bardzo proste, pozostawiamy gałkę zmiany biegów w pozycji biegu wstecznego, w przypadku skrzyń automatycznych jest to pozycja P, a następnie wkładamy trzpień, który automatycznie sam się blokuje. Aby wyciągnąć trzpień, należy do drugiego otworu włożyć klucz i przekręcić zamkiem w prawo.
Blokady te dzielimy na 4 typy K, W, R, Z. Rodzaj blokady dobierany jest indywidualnie w zależności do marki, modelu, typu i rodzaju skrzyni biegów. Dobór i montaż blokady uzależniony jest od możliwości technicznych i rozwiązań konstrukcyjnych, które producent danego modelu zastosował w swoim aucie.
Blokada typu K to najnowsza i zarazem najbardziej zaawansowana technologicznie blokada. Do mocowania blokady z reguły wykorzystywane są istniejące w samochodzie śruby i otwory technologiczne. Blokada jest mocowana śrubami lub nakrętkami zrywalnymi. Taki sposób uniemożliwia demontaż blokady bez długotrwałej ingerencji w układ.
Dodatkowo do zabezpieczenia trzpienia ryglującego i strefy blokowania stosuje się kształtowe stalowe osłony, łączone trwale z elementami blokady i/lub mocowane do otworów albo śrub występujących w otoczeniu strefy blokowania.
Konstrukcja blokady zapewnia maksymalną sztywność i odporność na ingerencję mechaniczną (przecięcie, wyłamanie, rozbicie, itp.).
Jednocześnie blokada poprzez swoje przeznaczenie i sposób montowania nie ma negatywnego wpływu na użytkowanie pojazdu. W zależności od modelu samochodu i zastosowanych w nim rozwiązań, zamek blokady może być usytuowany w konsoli środkowej od strony pasażera, od strony kierowcy lub w jej górnej części.
Najbardziej zaawansowany technologicznie element blokady to zamek, który stanowi kluczowy jej element. Jest to niezwykle precyzyjna i skomplikowana część, którą trudno uszkodzić. Specjalny system kodowy kluczy zapewnia ponad 3 200 000 kombinacji, co czyni go praktycznie niepowtarzalnym.
Blokada typu W to konstrukcja, w której trzpień blokujący jest połączony bezpośrednio z zamkiem blokady. Dzięki takiemu rozwiązaniu oba elementy stanowią zwartą całość i są „sercem” blokady. Sposób działania jest bardzo prosty i skuteczny. Wystarczy przekręcić zamek w prawo do momentu wyczucia oporu i wcisnąć. W wyniku zastosowania nowoczesnego zatrzaskowego zamka operacja ta nie wymaga użycia klucza.
Zastosowane procesy technologiczne produkcji oraz odpowiednio przemyślana konstrukcja zapewniają niezawodność oraz skuteczność działania produktu.
Szczególne znaczenie mają kształtowane obudowy osłonowe blokady oraz sama obudowa zamka. Uniemożliwiają one dostęp do zamka blokady z bolcem blokującym. Montaż blokady odbywa się na istniejących otworach technologicznych przy użyciu specjalnych śrub i nakrętek zrywalnych.
Blokada typu „R” to pierwsza, w której zastosowano innowacyjny system blokad bezbolcowych. W jej konstrukcji zastosowano kształtną rurę, która łączy zamek blokady z trzpieniem blokującym układ. W jej wnętrzu znajduje się wzmocniony mechanizm odpowiadający za pracę trzpienia.
Całość zbudowana została z trwałych materiałów, wzmocnionych w wyniku poddania ich specjalistycznym procesom technologicznym.
W celu zablokowania układu wystarczy przekręcić i wcisnąć zamek, przy czym do czynności tej nie jest wymagany klucz.
Blokada typu Z charakteryzuje się bardzo masywną konstrukcją, w której zamiast rygla blokującego występuje tzw. hak zatrzaskowy, przysłaniający całkowicie układ zmiany biegów.
Zastąpienie trzpienia blokującego przez zasuwowy hak było rewolucyjnym posunięciem i całkowitym zaskoczeniem dla potencjalnych złodziei, a blokada trwale zapisała się w pamięci użytkowników jako solidne i niezawodne zabezpieczenie.
Udzielamy 3 letniej gwarancji na zamontowane blokady.